Korzyści ze spożywania ryb

Korzyści ze spożywania ryb

Każdy bez wyjątku lubi dbać o swoje zdrowie, czuć się dobrze, nie chorować. Stosujemy różnego rodzaju diety, unikamy tego co niezdrowe. Jednak wprowadzenie ryb do naszego stałego jadłospisu przyniesie nam masę korzyści. Jakie to korzyści?
Ryby jako produkt, są bogate w kwasy omeg 3. Wydaje się, że to może mieć mały wpływ nasze zdrowie. Lecz, ten jeden składnik zawarty w rybie, jest bardzo korzystny dla organizmu. Zawarte w rybie kwasy mają działanie przeciwmiażdżycowe. Działają przeciwzapalnie i przeciwkrzepliwie, przez co dochodzi do obniżenia poziomu trójglicerydów. Dodatkowo, zostaje podniesiony poziom HDL. Jest on potocznie nazywany “dobrym cholesterolem”. Trzeba również nadmienić, że spożywanie ryb dostarcza organizmowi pełnowartościowego białka. Owe białko wpływa na rozwój i wzrost organizmu, wytwarzanie enzymów, hormonów a także przeciwciał. Ryby są również bogatym źródłem witamin A oraz D. Witamin A w naszym organizmie odpowiedzialna jest między innymi, za wzrost i regenerację komórek. Bierze udział w przemianach tłuszczów oraz korzystnie wpływa na nasz wzrok. Witamina D zmniejsza ryzyko chorób krążeniowych. Kolejnym walorem ryb jest to, że poprawiają pracę naszego mózgu. Zawarte w rybach tłuszcze przyczyniają się do tworzenia różnych elementów naszego umysłu. Dlatego tak bardzo zaleca się spożywanie ryb, kobietą w ciąży. Być może nie wszyscy o tym wiedzą, ale składniki zawarte w rybach znacząco poprawiają kondycję skóry.
Na koniec warto wspomnieć, że największa ilość wyżej wymienionych składników kwasów, znajduje się w tłustych i dużych rybach. Oczywiście na zachowanie się składników w rybim mięsie, ma również wpływ jego świeżość. Przy zakupie ryby przede wszystkim na to powinniśmy zwracać uwagę.
Oczywiście, każda rzecz jaka zjadamy może pozytywnie działać na nasz organizm, jednak trzeba pamiętać, aby spożywać wszystko, żeby dieta była zbilansowana.